יוגה בהריון, האם כדאי?

יוגה בהריון, האם כדאי?תרגול יוגה במהלך ההיריון נותן מספר רב של יתרונות והכנה לקראת הלידה עצמה ובכלל משפר ותומך במהלך ההיריון עצמו. יוגה משלבת בתוכה גם פעילות גופנית שמלמדת את הגוף לטפח שרירים פנימיים על מנת להחזיק ולתחזק את שרירי היציבה והתמיכה של הגב ומאידך מכינה את האישה מבחינה נפשית, מנטאלית לתהליכים שהיא עוברת.
יוגה משפרת גמישות ומטרתה לאחד בין חוזק לגמישות שכן גופנו בנוי גם מחומרים חזקים כמו – עצמות, שירים, אך מאידך גם מחומרים רכים יותר שמונעים זעזועים ותורמים לתנועתיות של הגוף ויציבותו כגון: רצועות, גידים ליגמנטים, נוזלים וכו…




בתוך כך בזמן התרגול, המתרגלת לומדת לשלוט בנשימה שלה ולעבוד על גופה באופן מאוזן ונכון לה. המתרגלת לומדת את היכולות של גופה , לומדת להכיר את המקומות שדורשים יותר תשומת לב ומכינה את גופה להיפתח לקראת הלידה.
במהלך ההיריון גופה של האישה משתנה. ישנה עלייה במשקל, הגב משנה את צורותו ונהיה יותר גמיש על מנת להחזיק את משקל הבטן מקדימה, האגן משנה את צורותו ועוד הורמונים וחומרים חדשים מופרשים לזרם דמה ומשנים את גופה ואפילו את מצב הרוח שלה.
בתרגול אנחנו לומדות להכיר את המצבים החדשים, השינויים המאתגרים ולומדות להסתגל ולהפיק את המרב מהמצב החדש והמיוחד הזה.
ככל שההיריון מתקדם כך גם התרגול משתנה ומותאם לשלב שבו האישה נמצאת. לדוגמא תנוחות יוגה בתחילת ההיריון, טרימסטר ראשון לא יתאימו לשבועות האחרונים של ההיריון.
מאד חשוב לעבוד וללמוד את התהליכים החד פעמיים ולהכין את הגוף והנפש לקראת השלב של הלידה עצמה.
אני מזמינה אתכם להתנסות בחוויה חד פעמית שמותאמת לכן באופן אישי.


צפיות 638 גולשים