פילאטיס – אימון גופני בשיטה פילאטיס

פילאטיסשיטת אימון גופני פילאטיס הומצא בהתחלת המאה הקודמת, על ידי הקולטוריסט הגרמני ג’וזף פילאטיס, אשר חידש משמעותי את התחום, לא רק בטכניקת אימון עצמה אלא גם בגישה שונה כלפי האימונים. פילאטיס חשב שקיים קשר ישיר בין בריאות הגופני לבין בריאות הנפשי.
פילאטיסלכן, הוא הדגיש על הנשימה נכונה ושליטה של המוח על הגוף בזמן האימונים. כמו אומנויות לחימה האסיאתיים, שיטת אימון פילאטיס מפתחת או משפרת שליטה של המוח על השרירים ותנועה של הגוף. פילאטיס קרא לשיטה שלו CONTROLOGY. בהתחלה, המאמן הגרמני חיפש דרך להקל את השיקום של נפגעי מלחמת העולם הראשונה, שאותה הרגיש על בשרו, לעזור למוגבלי תנועה להשתפר.




ג’וזף פילאטיס המציא שרשרת של תרגילים שעוזרים לחיזוק הגוף ויציבו, בהתחלה פשוטות, לא כמו בגרות במתמטיקה, ובהמשך עולים בהדרגה ברמת המורכבות.בשנת 1926, ג’וזף פילאטיס התבקש לאמן את החיילים הגרמנים אך הוא עזב גרמניה והיגר לאמריקה. שם הקים סטודיו ללימוד השיטה ממש ליד בלט ניו יורק. הרקדנים גילו אותו מיד, השיטה שלו השיגה תוצאות מדהימות בהבראה לאחר תאונות שלהם באימונים ובהמשך, שיטת פילאיטיס הופצה גם לציבור הרחב. הרקדנים היו התלמידים הראשונים שלו, הם הבינו ראשונים כמה חשוב פיתוח גוף במכון כושר.

מה היא שיטה פילאטיס?

שיטת פילאטיס שונה הרבה משיטות אימון אחרות כמו הרמת משקלות או התעמלות אירובי כי הממציא שלה חשב שיותר חשוב לעבוד על השרירים הפנימיים וזה מתחת לפיקוח מלא של המוח, מאשר להתאמץ כדי להשיג מראה שרירית חיצונית. בשיטת פילאטיס, חיזוק ובנית שרירים חיצוניים מהווה את הבונוס למאמצים. פילאטיס היה בעצמו אוטודידאקט ולמד לבד יוגה ואנטומיה – גוף האדם. עבור נשים בהריון שמעוניינות לחזק את הגוף לקראת הלידה.

מה הם העקרונות של השיטה פילאטיס?

לשיטת פילאטיס יש יתרונות רבים כאשר קיימות כמה עקרונות, שעומדים כבסיס לכל התרגילים: לנשום נכון כדי לספק חמצן לגוף בכמות יותר גדולה. פילאטיס ממליץ לנשום דרך האף ולנשף דרך הפה, בקצב של התנועה. מאד חשוב לבצע את התרגילים באופן נכון.בזמן התרגילים מומלץ למתוח את הבטן וליישר את הגב.




מומלץ לבצע את התרגילים מיועדים לאזור בטן תחתונה עם בטן וגב נמתחים טוב מאד. תנועות מהירות וקצרות מתחלפות לסירוגין עם תנועות איטיות ומורכבות יותר.
מומלץ לבצע את התרגילים מיעדים לרגליים ואזור גב תחתון עם גב תחתון מתוח כמה שיותר, זה שומר על עמוד השדרה.

פילאטיס מכשירים

לפילאטיס מכשירים שונים ומגוונים. מיטות רפורמר, טרפז וטאוור, מכשירים משולבים, כסאות פילאטיס, מכשירים קשתיים, קוראליין, ציוד היקפי למכשירי פילאטיס ואביזרים נלווים כמו כדורים ומזרונים למיניהם…
המכשירים הומצאו ככלים לתרגול ושיפור הטכניקה של התרגילים ושחרור מהתקפי דיכאון. רוב התרגילים מבוצעים בשכיבה או בישיבה. המכשירים, התרגילים ושיטת האימון עצמה הופכת מתאימה לכל אדם בכל גיל ומומלצת לכולם.


צפיות 1,481 גולשים
דרגו את הפוסט



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *