דיאטה וכושר גופני

מדברים וכותבים הרבה על דיאטות ובצדק כי השמנה היא המחלה ששהתחילה בסוף מאה ה-20 וכנראה שתלווה את האנושות הרבה זמן ביחד עם דכאון ועוד תופעות לוואי. ואנו חיים בעידן שבו השמנה היא בעיה רצינית לנשים וגם לגברים וכולנו מחפשים את דיאטה מהירה שבעזרתה נשיג הצרת היקפים ושזו לא תהיה דיאטת כרוב.



 

 



 


צפיות 1,514 גולשים



דיאטה וספורט

כדי לשמור על גוף בריא וכושר טוב, לא מספיק רק לעשות כושר, אלא צריך גם לאכול נכון ובזמן הנכון. בכתבה להלן, ריכזנו עבורכם מבחר טיפים והמלצות לתזונה נכונה ודיאטה בשילוב עם אימון כושר.
הבעיה מתחילה להתעורר כאשר אוכלים רק את כל אותם המאכלים הללו, או כמויות מופרזות מדי, ללא סדר יום מבוקר ונכון של ארוחות מזינות ומסודרות. ואל לשכוח את כל אותם הנשנושים הנלווים וזאת מתוך תפיסה הרווחת אצל לא מעט אנשים והיא” אני לא באמת רעב/ה, אז אני אנשנש משהו וזהו”.

במקרה כזה הקילוגרמים מתחילים להתווסף ולהיערם, ופתאום מגלים שהמכנס כבר לא נסגר כל כך בקלות, בגד הים מהקיץ שעבר לא מצליח לעלות על הירכיים או גרוע מכך הכולסטרול, הסוכר והשומנים בדם מתחילים לחגוג וזה כבר מתחיל להוות סכנה לטווח הקצר והארוך של החיים.

תפריט דיאטה ופעילות פיזית

הפתרון הקל והזמין למצבים שכאלה הוא “לצום”, מתחילים להוריד בכמויות האוכל שלהן הגוף זקוק, מדלגים על ארוחות, עושים דיאטה של שבוע ענבים, שבוע של אבטיח או תפוחים וכדומה. כל זאת בכדי להשיל את אותם הקילוגרמים העודפים מהר ככל שאפשר, מבלי לחשוב איזה נזק נגרם לגוף במהלך הדרך להשגת המטרה. קיימות אינספור דיאטות כאלה ואחרות.




המכנה המשותף לכולן הוא שהן אינן מבוקרות, מהירות והסוף ידוע מראש, ככל שיורדים מהר יותר במשקל כך מעלים באותה מהירות את שירד ובדרך כלל מעלים אף יותר. אז מדוע להזיק לגוף ביודעין, להרעיב אותו ולהעניש אותו? נשאלת השאלה מה כן ניתן לעשות בכדי שהתוצאות תהיינה מספקות, תשמרנה לאורך זמן, שלגוף לא יגרם כל נזק, ולא יהיה מדובר בעוד בדיאטה חולפת שצריך לחזור עליה מדי חג וחג או מדי זמן קצר?
דיאטה מבוקרת תוך אימוץ אורך חיים בריא ונכון וכל זאת יכול להתאפשר רק אם יתווסף כושר גופני לסיפור. ראשית לפני הכול יש להצטייד במספר טיפים.

5 טיפים עבור דיאטה וכושר גופני

טיפ ראשון – סבלנות, לא תמיד ישר בהתחלה רואים תוצאות, יש כאלה הרוצים כבר לראות את ההיקפים שלהם קטנים החל מהיום הראשון לדיאטה. חשוב לזכור כי דיאטה בה יורדים לאט היא הנכונה והבריאה.

טיפ שני – לא לפסוח על ארוחות, כל ארוחה היא חשובה, גם אם לא כל כך רעבים וזאת מתוך התפיסה שכאשר רעבים מדי מתחילים להתנפל על כל מה שרואים, וחבל.

טיפ שלישי – מומלץ לא לשבור את הראש בלהרכיב דיאטה, אמנם כל אדם יודע ומכיר את גופו בכל הקשור לאוכל, מתי הוא יותר רעב, על מה הוא מוכן לוותר וכדומה.

טיפ רביעי – לאלו שלא רוצים מנחה או מחויבות כדוגמת דיאטן/דיאטנית, ומעדיפים לעשות את הדרך לבדם. חשוב שהדיאטה אותם הם מרכיבים לעצמם תכלול את כל אבות המזון, חלבונים, קטניות וגם פחמימות. את המטוגנים, השומנים הרוויים , וכל אותן גבינות בעלות אחוזים לא מעטים יש להוריד.

טיפ חמישי ואחרון – כולנו בני אדם ולכן יש להיות סלחנים עם עצמנו, לא נורא מדי פעם ליהנות מעוגה טובה, המבורגר, פסטה ברוטב שמנת פטריות וכדומה.

המוטו הוא שהכול יהיה במידה ולא צריך לצום לאחר שאכלנו משהו הסוטה מהדיאטה. עד כאן הכול טוב ויפה, אבל המתכון היחיד להצלחה בטוחה הוא לא אחר מאשר כושר – ללא כושר כל דיאטה תארך הרבה יותר זמן והירידה במשקל תהיה איטית.
יתרה מזו, כאשר מתחילים להשיל קילוגרמים, הכושר הוא התרופה היחידה לעיצוב הגוף, לחיטובו ולהפוך את כל אותם שומנים לשרירים. דיאטה חייבת ללכת יד ביד עם שמירה על כושר.
חשוב מאוד לציין שאין להתחיל בפעילות ספורטיבית בלי אישור או התייעצות עם רופא מוסמך, קיימת תפיסה רווחת בקרב לא מעט מהאנשים והיא “אני יודע מה הכי נכון עבור הגוף שלי”.

לעיתים אנשים גורמים לגופם להגיע עד קצה היכולת שלו ואף מזיקים לו שלא ביודעין וכול זאת הודות לכושר. לכן לפני שמתחילים להתעמל חייבים להיוועץ עם רופא, כמה זמן ביום יש לעשות פעילות ספורטיבית, איזה סוג של פעילות הוא הנכון והמתאים ביותר, אילו תרגילים לעשות כך שלא יפגעו באיבר כזה או אחר. כמו שדיאטה עושים בצורה מבוקרת כך גם כושר גופני.
בחלוף השנים כל נושא הפעילות הספורטיבית הולך וצובר יותר ויותר תאוצה ומחלחל לתודעה של כל אחד ואחת, אולם חייבים לראות בראש ובראשונה את טובתו של הגוף, אחרי הכול לא ניתן להחליף את הגוף במידה והוא מתקלקל.
במקום כל זה הפתרון האולטימטיבי והנכון יש להדגיש הינו דיאטן/דיאטנית, הם אנשי מקצוע ובריאות, שירכיבו עבור כל אחד ואחת את הדיאטה הנכונה והמתאימה עבורם. כל זאת נעשה בהתאם למה שאוכל וצורך האדם בחיי היומיום ומתוך כך נבנה התפריט לכל אחד בהתאם למגבלותיו, רצונותיו וגופו.
יתרה מזו, זה מעין אבא ואימא, שלהם נותנים דין וחשבון אחת לשבוע. כך, הדיאטה מבוקרת וניתן לשנותה במידה ומתעוררים קשיים במהלכה. הירידה היא אמנם איטית אולם חשוב לזכור שהיא לטווח ארוך ולא כל כך מהר יהיה ניתן לעלות בחזרה את כל אותם קילוגרמים שהושלו.