אימון EMS

שיטת האימון באמצעות EMS – Electrical Muscle Stimulation אימון ובעברית: הפעלה חשמלית של שרירים באמצעות פולסים חשמליים פותחה לראשונה – כשיטת אימון ספורטיבי בשנות ה- 60 של המאה הקודמת, על ידי סוכנות החלל האמריקאית – נאסא – על מנת לאפשר לאסטרונאוטים בחלל לערוך אימונים גופניים בתנאי תת-כבידה, על מנת לשמר מסת שריר ולהקטין את נזקי החשיפה לשהות ארוכה בחלל.
בסוף שנות ה- 70 נעשה שימוש בטכנולוגיה, לראשונה, בתהליך שיקומי-טיפולי, במהלכו הצליחו בבית החולים האוניברסיטאי במנצ’סטר אנגליה לטפל בפציעת גב של שוטר שנפגע מירי והצליחו לסייע בתהליך השיקום שלו ולהחזיר לו את כושר ההליכה.




בשנות ה- 80 הטכנולוגיה של אימון EMS מקודמת לתחומים נוספים, אחד החשובים ביותר הוא ענפי הספורט המקצועני. בתחילה השתמשו בה לצורך שיקום לספורטאים לאחר פציעות ובמהלך הטיפול בפציעות, ועם התקדמות המחקר בתחום, ניתן היה לראות שיפור משמעותי ברמות הסיבולת, העמידות והכושר הגופני ובעקבות זאת שיטת אימון EMS החלה להיות מיושמת בתחום האימון התחומי הפיטנס.
ציון הדרך הגדול הבא היה במהלך שנות ה-90. במהלך תקופה זו דור חדש ציוד לגירוי שרירים חשמלי (או EMS) התפתח אשר יועד לא רק לצורך ענף הספורט המקצועי אלא גם יושם בחיי היום יום של אנשים שאינם ספורטאים מקצועניים.

מכשירים נמדשרים עבור אימון EMS

הציוד החדש של EMS אימון כלל זוג אלקטרודות המונחות על כל קבוצות השרירים הראשיות, כולל הירכיים, שרירי העכוז, הבטן, גב ושרירי הזרוע. ההמרצה המקבילה של שרירים אלה והתרגילים אשר מתמקדים על הפעלת קבוצות שרירים אלה מספקות יעילות יוצאת דופן לסוג זה של התעמלות. השרירים מתכווצים ואז נרגעים תודות להמרצה החשמלית בתדר נמוך ובאמצעות כך חילוף החומרים המטאבולי של השרירים משתפר ותהליך שריפת השומן מתחיל.




לאחר EMS אימון מתרחשת התפתחות שריר גדולה יותר וניתן לחוש באפקט ההתחדשות של השרירים למשך מספר ימים לאחר מכן. שיטה זו יכולה להוות פתרון עבור אנשים אשר סובלים מעודף משקל ובעיות צלוליט וכן היא יכולה לסייע בפיתוח ושיפור איכות חיים כללית, בהקלת כאבים ובהגדלת סיבולת לב-ריאה.
בעשור האחרון התרחשה קפיצת מדרגה נחשונית ביישום ובשימוש בטכנולוגיה. הסיבה העיקרית היא המעבר מהתחום האנלוגי לתחום הדיגיטלי, וביכולת הקיימת בעשור האחרון לייצר מכשירים בעלי רמת הפרדה דיגיטלית בהם ניתן לשלוט בצורה מדוייקת על העוצמות, על ההפרדה בין הערוצים ולנהל מספר ערוצים במקביל.




בנוסף, האפשרות לשלב מערכות מבוססות הפעלה ממוחשבת המשלבות תוכנות ניהול ביישום האלקטרוניים מאפשרות בניה של תוכניות אימון עם סייקילים ייחודיים ואת האפשרות למקד פעילות מרמת קבוצת שרירים או שריר אחד, ועד ביצוע פוכניות המפעילות את כל הגוף.

התוצאות של אימון EMS

אימון EMS הינה, כנראה, שיטת האימון האפקטיבית ביותר והמתקדמת ביותר הקיימת בעולם הפיטנס כיום. האימונים נעשים בסייקלים של 20 דקות, ובהם ניתן לקבוע את העוצמה אשר תופעל על גבי הגוף, כך שבאותו טווח זמן אפשר לבצע אימון EMS עדין לקשישים, או לנשים אחרי לידה, או לאנשים שזו תחילת דרכם הספורטיבית אחרי שנים של “מנוחה” על גבי הכורסאות, ולעבוד לכל רוחב הקו למתאמנים שוטפים, לרוכבי אופניים, לרצים למרחקים קצרים, בינוניים, וארוכים, ועד לעבודה של אימוני קצה, לספורטאי על בחידוד יכולות פרטניות בקצה מעטפת הביצועים שלהם. ההמלצה היא לבצע שני אימוני EMS פיטנס מלאים בשבוע, או – ועדיף – אימון EMS אחד ושני אימוני קרדיו – EMS אימון הנעשים על גבי מכשיר אליטפי.
EMS אימון של 20 דקות , פעמיים בשבוע, שהוא שווה ערך לשעות הנדרשות בחדר כושר קונבנציונלי כדי להגיע לאותה תוצאה תנועתית שבועית, הוא מחליף ערך אבסולוטי.


צפיות 99 גולשים
דרגו את הפוסט