איך עובדים על חיטוב הבטן?

איך עובדים על חיטוב הבטן?לאופן שבו נראית הבטן שלנו ישנה השפעה משמעותית על המראה החיצוני באופן כללי, ובהתאם ישנו מגוון רחב של תרגילים לחיטוב הבטן, כשחלקם מתמקד בשריר ספציפי ואחרים פועלים על כל השרירים באזור – כך שעל מנת ליהנות מאפקטיביות מקסימלית של האימון ומבטן מרשימה במיוחד.
לפני שמתחילים לעבוד על חיטוב הבטן צריך להבין מספר דברים:

1.הבטן מורכבת מ-3 קבוצות שרירים: הישר בטני, האלכסונים והרחב בטני. על מנת להגיע למצב אידאלי של חיטוב הבטן רצוי לעבוד על כולם. 

2. הבטן הינו שריר מייצב אשר עובד בצימוד כוחות עם זוקפי הגב ומשתתף בתרגילים רבים שאנחנו עושים. עקב זאת, פעמים רבות אנחנו אפילו לא מודעים אבל אנחנו עובדים על הבטן במהלך תרגילים שונים, במיוחד בתרגילים מורכבים (תרגילים שמשתפים מספר קבוצות שרירים) הרבה יותר ממה שאנחנו עובדים עליה כאשר אנחנו מבצעים תרגילי בטן.

3. רוב תרגילי הבטן שאנחנו עושים עובדים על אותם השרירים. יש הרבה מיתוסים על אימוני בטן. לדוגמא , אם נעשה תרגילי אלכסונים זה יעבוד על הישר בטני ועל שרירי האלכסונים באותה מידה. כאשר עושים תרגילי בטן חשוב לעבוד גם על סיבולת השריר שזו עבודה בתווח של 20 חזרות ומעלה , וגם על העלאת מסת שריר שזו עבודה של 6-15 חזרות.



4. הבטן הינה כמו כל שריר רגיל. לא צריך לעבוד עליה כל יום על מנת לחטב אותה יותר. הבטן מתפתחת במנוחה לכן אנחנו רק נפגע בחיטובה אם נעבוד עליה יום אחר יום. חיטוב בטן אידאלי, הוא כאשר נעבוד עליה חזק באימון ולאחריו ניתן לה יום מנוחה להתפתח.  

5. רוב אחוז השומן במיוחד אצל גברים נאגר בבטן. לכן, על מנת שנוכל באמת לגרום למצב אידאלי של חיטוב הבטן חשוב מאוד לשים לב לאחוזי השומן בגוף. בנוסף לאימוני הכח חשובה גם הפעילות האירובית. הפעילות האירובית חשובה על מנת להגביר את הפעילות המטבולית ולשרוף יותר קלוריות ושומן במנוחה, ולהגיע לגרעון קלורי. כמו כן כדי לחטב את הבטן ולהוריד את אחוז השומן בגוף חשוב לשמור על התזונה. לתזונה פעמים רבות חלק חשוב אף יותר מכל האימונים שאנחנו עושים, במיוחד כאשר רוצים לחטב את הבטן. כאשר נשמור על תזונה נכונה, נוכל להוריד את אחוז השומן הכללי בגוף, מה שישפיע בצורה ישירה על אחוז השומן בבטן ויגרום למצב אידיאלי של חיטוב הבטן. לכן, לפני שמתחילים לפמפם את הבטן באינספור תרגילים שראינו אחרים עושים, נשים לב למה שאנחנו מכניסים לפה.



לסיכום אחרי שהבנו את כל הכללים לחיטוב הבטן, כל מה שאנחנו צריכים הוא אימון טוב ומהנה שנוכל לעשות בכל מקום, על מנת שנוכל להינות בים בלי חולצה עם בטן חטובה במיוחד. 
אז למה אתם מחכים, הקליקו על הוידאו וקדימה בואו נחטב את הבטן הזו כבר!!!


צפיות 106 גולשים