הקשר בין מצב הרוח ופעילות גופנית

הקשר בין מצב הרוח ופעילות גופניתלעיתים אנו מרגישים לחוצים, עייפים ואולי אפילו בדיכאון קל. סביבנו קיימים מגוון פתרונות לטיפול בתחושות, היום נציג לכם פתרון זמין, אשר פעמים רבות יכול להחליף פתרונות אחרים שדורשים מאיתנו זמן רב יותר וגם הוצאה כספית.
מחקרים רבים מדגימים באופן חד משמעי שביצוע פעילות גופנית סדירה (בין אם לבד או בעזרת מאמן כושר אישי) יכולה לטפל ולסייע בצורה יעילה בבעיה ובנוסף יש את הרווח “המשני” של שיפור מצב הבריאות הפיזי.




מחקרים אשר בדקו את האפקט החיובי שיש לפעילות הגופנית על דיכאון הוכיחו מעל לכל ספק כי פעילות גופנית סדירה יכולה לעזור להפחתת תחושת הלחץ ובמיקרים של דיכאון קל עד בינוני. על פי מומחים בתחום ישנן שלוש תיאוריות המסבירות כיצד פעילות גופנית משפרת את מצב הרוח:

תאוריות על השפעת הפעילות הגופנית על מצב הרוח

התאוריה “הביולוגית” הטוענת כי אימון מעורר את הפעילות הכימית של תאי המוח וגורם להפרשת הורמון “ההרגשה הטובה”

תאורית “השכנוע העצמי” הטוענת כי אימון מעלה את רמת האמונה בכח עצמך, האדם מרגיש חזק ובריא יותר ובכך משכנע את עצמו להרגיש טוב יותר.

תאורית “הקשר החברתי” הטוענת כי מצב הרוח משתפר בעקבות ההזדמנויות לפיתוח קשרים בין אישיים ושיפור המעורבות החברתית אשר קשורים בעקיפין לביצוע פעילות גופנית קבוצתית או במקומות חברתיים (חדר כושר, בריכות שחיה, מגרשי כדורסל וכדורגל וכו’).

במישור הפיזיולוגי אימון גופני מעלה את הדופק, את רמת ספיגת החמצן בגוף, את רמת הגלוקוז בדם וכמובן את רמת הסרטונין, כולם מעלים את רמת האנרגיה בגוף למשך כשעתיים לאחר האימון ומשמשים כסם נגד למתח והעייפות אשר גורמים לרוב מצב רוח רע ודיכאון.

איזה פעילות גופנית מומלץ לעשות

מומחים טוענים כי אפילו מינון נמוך של פעילות גופנית, לדוגמא- 10 דקות של הליכה מהירה, משפיעים על שיפור מצב הרוח לטובה.
נכון, לא קל לבצע פעילות גופנית באופן קבוע ואפילו מלחיץ רבים מאיתנו שגם כך לא מוצאים את הזמן והכוחות להתחיל ולהתאמן, אבל אפשר לומר שלאחר שתתנסו בביצוע פעילות גופנית קבועה המתאימה לכם תוכלו להרגיש את התחושה עליה מדברים חוקרים אלו.




מומלץ להתייעץ עם מאמן כושר אישי או מומחה אחר בתחום בהתחלת פעילות גופנית כדי למצוא את הכלים להתחיל.
אז בפעם הבאה שאתם מרגישים בלחץ, קחו את זה בקלות. צאו לפעילות גופנית קלה ומובטח לכם כי כבר אחרי 10 דקות של פעילות תרגישו טוב יותר, וזה בדוק!


צפיות 229 גולשים
דרגו את הפוסט