עיסוי ספורטאים

עיסוי ספורטאיםעיסוי ספורטאים הוא שם כולל לאוסף של טכניקות שונות הלקוחות מעולם העיסויים, ואותו עושים לרוב לפני פעילות ספורטיבית, במהלכה ובסופה. מטרת עיסוי ספורטאים היא לסייע לספורטאי להגיע לקראת מיצוי מרבי של יכולותיו המקצועיות, בין אם מדובר בספורטאי חובב ובין אם מדובר בספורטאי מקצועי. בעבר, עיסוי ספורטאים היה מיועד בעיקר לסייע בטיפול בפציעות, אך כיום עיסוי זה נמצא כיכול לסייע במגוון רחב של פעולות הן לפני תחילת הפעילות עצמה, והן אחריה.




לדוגמה, עיסוי ספורטאים יכול לסייע בהפגת עייפות, הרגעה, מעניק תחושת הקלה בשרירים תפוסים וכואבים, משפר גמישות ואתלטיות, משפר ריכוז לקראת הפעילות ומזרים אנרגיה לגוף ועוד.

מודע כדאי עיסוים לספורטאים

עיסוי ספורטאים מיועד בעיקר לספורטאים מקצועיים, אך הוא גם יכול להימצא כאפקטיבי עבור אלו העוסקים בספורט עממי, או אף לאלו העוסקים בפעילות ספורטיבית מתוך מטרה לשמור על הכושר. עיסוי ספורטאים הוא משהו שחשוב לעשות לא רק לאחר פציעה או פגיעה מסוימת, אלא מומלץ לקבל עיסוי ספורטאים גם טרם הפעילות עצמה.
עיסוי ספורטאים הוא מסז’ אשר משרת מגוון רחב של צרכים, ולכן הוא כולל שימוש בטכניקות שונות של עיסוי. לדוגמה, עיסוי ספורטאים משלב עיסוי שבדי, עיסוי רקמות עמוק, עבודת עם אלקטרודות ועיסוי שמנים. מטפל אשר מעניק שירות עיסוי ספורטאים חייב לדעת לזהות את הבעיה אשר נובעת מסוג הספורט אשר בו עוסק המטופל, וכך הוא יוכל להחליט על הטיפול הנכון לאותו מטופל, ובו יש להתמקד.




על ידי זיהוי הבעיה וטיפול ממוקד בה, המטפל יוכל לעזור למטופל באמצעות עיסוי רפואי אשר יקל על מצוקתו, יצמצם את הנזקים המידיים ויקטין את הסיכון הקיים להיווצרות נזקים עתידיים לגופו.

סגולות עיסוי ספורטאים

עיסוי ספורטאים הוא סוג מסוים של עיסוי רפואי אשר בו עושים שימוש לפני פעילות גופנית, במהלכה ואחרי פעילות אתלטית. מטרתו של סוג עיסוי זה היא לסייע לספורטאים להגיע לכדי מיצוי מקסימלי של גבול היכולת שלהם. מגיעים למצב זה על ידי הפגת העייפות של הספורטאי, הרגעה, והפחתת נפיחות ושרירים מתוחים, שיפור גמישות ומניעת פציעות. כיום ישנם ממצאים היסטוריים אשר מעידים כי אף לפני 3000 שנה היו תרבויות אשר השתמשו בשיטת עיסוי ספורטאים.
במרבית הפעמים, עיסוי לספורטאים יכלול טכניקה משיטת עיסוי הרקמות העמוק, אשר לפיה תהיה כניסה איטית ומבוקרת אל תוך רבדיו העמוקים יותר של השריר. בטכניקה זו המטפל משתף את המטופל במהלך הטיפול, וכך הוא יכול לבצע פעולות למען שחרור קישוריות, להפריד הידבקויות בשריר, בגידים ועוד.


צפיות 2,720 גולשים
Rate this post



Rate this post