איך להימנע מפציעות ספורט ולהתאמן בריא?

איך להימנע מפציעות ספורט ולהתאמן בריא?בשנים האחרונות חל גידול בקרב האוכלוסייה בכל הנוגע לפעילות ספורטיבית. בין אם מדובר בתחביב או במקצוע, המודעות והחשיבות לפעילות גופנית ואורח חיים בריא הולכת ועולה. עם העלייה בפעילות הגופנית ובאינטנסיביות האימונים, חל גידול גם בפציעות הספורט הנובעות מפעילות לא מבוקרת ותנועתיות לקויה.
לא ניתן כמעט למצוא מתאמן חובב ובמיוחד תחרותי שלא סבל מפציעות ספורט כאלו ואחרות. השאלה הנשאלת היא, האם ספורט זה בכלל דבר בריא?



האם ניתן למנוע את פציעות הספורט?

כאשר אנחנו מדברים על פציעות ספורט יש להבדיל בין שתי סוגי פציעות: פציעות טראומטיות ופציעות עקב שימוש יתר.לא ניתן כמעט למצוא מתאמן חובב ובמיוחד תחרותי שלא סבל מפציעות ספורט כאלו ואחרות. השאלה הנשאלת היא, האם ספורט זה בכלל דבר בריא? והאם ניתן למנוע את פציעות הספורט הללו?

פציעות טראומטיות
: הינן פציעות המתרחשות ממאמץ מכני חד פעמי אשר נוצר על הרקמה. פציעות אלו יכולות להיות קרע בשריר, נקע בקרסול, פריקת כתף, קרע של רצועה ועוד…

פציעות עקב שימוש יתר: פציעות אלו מתרחשות כאשר יש מאמץ מתמשך על הרקמה בו לא ניתנת לה מספיק מנוחה, לגוף קשה להתמודד עם המאמץ, עקב כך הוא קורס ומתרחשת הפציעה. פציעות אלו יכולות להיות שחיקה בסחוס, כאבי גב, כאבי צוואר, מרפק גולף וטניס וכו.




כאשר אנחנו מתחילים בפעילות ספורט כזו או אחרות ששמענו מחבר, ראינו בטלויזיה, קראנו באינטרנט, או סתם קפץ לנו בפייסבוק, חשוב מאוד שנבדוק עם גורמים מומחים אם הפעילות הזו בכלל מתאימה לנו.

שרירים חזקים וגמשים יותר – תפקיד השריר הינו הנעת השלד ובלימת זעזועים. השריר צריך להיות חזק ובעלת סיבולת גבוהה כמו כן חשובה גם גמישותו. שריר חזק יותר משמעותו- יותר הגנה ומעטפת למפרקים. שריר חזק יעזור להניע את השלד בצורה טובה יותר ויאפשר לבלום זעזועים. שריר גמיש יותר משמעותו יותר תווחי תנועה אשר יעזרו לנו למניעת פציעות. שילובם יהיה אידיאלי לגוף חזק ובריא ונגיש פחות לפציעות.


צפיות 33 גולשים