איך לשמור על המשקל בחגים?

איך לשמור על המשקל בחגים?אווירה של חג, ריח של שינוי באוויר, התחדשות, עומס בכבישים, החנויות מלאות בקונים, הסופרים עובדים כל הלילה, תחושה של בהילות חייבים להספיק, לקנות והרבה, חג בפתח. ארוחות החג כולנו מחכים להן. בטלוויזיה וכן במגזינים השונים שפים מספרים, מדגימים מה לבשל בחג, צירוף של חומרי גלם, מקוריות, שפע ואנחנו נסחפים עם האווירה וקונים וממלאים את העגלות ומתכוננים לערב החג.

הפיתויים בחגים הם רבים

תחושה של משפחתיות, אנחנו רוצים להפתיע, לפנק במטעמים מיוחדים אבל מה קורה לאחר הארוחה עם המשקל שלנו. אם נבדוק ארוחת חג ממוצעת נראה שכמויות האוכל לסועד הן פי כמה וכמה מהצרכים שלנו באמת. מי מאיתנו לא התארח או אירח ונסחף עם “תטעמו מזה, וגם מזה, רגע ויש גם את זה, וקינוח ואת המאכל הזה חייבים לאכול בשביל הברכה”. יש אנשים המספרים לי שבארוחות החג של ראש השנה הם עולים 3 קילוגרם. וואאו… מה לעשות כדי להימנע מהעלייה המוגזמת הזו. או בכלל מעלייה במשקל.

האם סלט חי אפשר לאכול בחגים?

אז ככה. ראשית ארוחת חג היא עוד ארוחה. אין צורך ואין סיבה לפרוץ גבולות, להתנהג כאילו אין מחר. לאכול כאילו אין קופה בסוף שצריך לשלם בה. כמו שאנחנו שומרים בכל ימות השנה גם בחג יש צורך להקפיד על הכללים. אז אולי לא נמשיך לרדת במשקל אך גם לא נעלה וזוהי מטרה טובה. עלינו לזכור מה החלום שלנו, מה אנחנו רוצים להשיג, מה מיטבי לגוף שלנו, מה עושים לנו כל המאכלים שבחרנו לא לאכול אותם בחיי היומיום שלנו ולמה בחרנו לא לאכול אותם.




לזכור את המונחים: מידתיות, איפוק, איזון, תכנון ומשמעת עצמית. חלילה לנו מלהישאר רעבים או להרגיש מקופחים אך בכל ארוחה נזכור שיש לנו את היכולת לבחור. נמזער נזקים נאכל מאכלים שטובים לנו ונשתדל לאכול ממה שפחות טוב לנו במתינות.
רצוי מראש למנוע מעידות ההופכות למפולת מאשר לאחר מכן לתקן. התיקון הרבה יותר קשה ומצריך מאיתנו תעצומות נפש גדולות.

כשקמים מארוחה שכזו מרגישים שבעים, מרוצים ועם אנרגיה טובה. בתאבון!!!


צפיות 1,412 גולשים
Rate this post



Rate this post