ויטמינים לספורטאים – האם זה הכרחי?

ויטמינים לספורטאים - האם זה הכרחי?מי צריך ויטמינים? רבים מאיתנו צורכים ויטמינים ומרגישים שאנחנו עושים טוב לגוף שלנו. האם זה באמת כך? האם אנשים שעושים פעילויות ספורט חייבם ויטמינים?
הדעות לגבי השימוש בויטמינים בנוסף למה שאנו צורכים במזון חלוקות, רבים מאתנו לוקחים ויטמינים על בסיס יומיומי קבוע כחלק מהטרנד האלטרנטיבי למרות שמרבית הרופאים אינם ממליצים על כך. האם אנו באמת זקוקים להם? כמה זה עוזר? האם ייתכן שזה יכול לעשות נזק? האם ניתן להסתפק רק במזון שאנו אוכלים?
הבה נבחן את העניין לעומק. מדוע כ”כ הרבה ויטמינים ומינרלים יחד באותה קפסולה? זה אולי עונה לצרכים ההגיוניים של החשיבה האנושית, יש חסר תזונתי, אז ניקח ויטמינים, אך אין הדבר בהכרח נכון לגוף שלנו וקיימות לכך מספר סיבות:

• תיתכן אינטראקציה כימית שלילית בין המרכיבים השונים. למשל ידוע שברזל ואבץ מפריעים לספיגה זה של זה ולכן יווצר מצב שלא הברזל ולא האבץ יספגו. או כמות עודפת של B12 לעומת חומצה פולית, תמנע ספיגה של החומצה הפולית. בדיוק אותו התהליך קורה כאשר יש יותר מדי חומצה פולית ביחס ל B12.
• ישנה אפשרות להיווצרות חומרים חדשים שאינם ניתנים לספיגה או שאינם נחוצים לנו כיוון שהם בעלי תכונות כימיות חדשות.
• ויטמינים נספגים טוב יותר בבוקר ואילו מינרלים נספגים טוב יותר בערב.

ויטמינים – עוד נקודות למחשבה

• ישנם ויטמינים העלולים לפעול בצורה קטלנית כשהם ניטלים בשילוב עם תרופות!!! כמויות הויטמינים והמינרלים בקפסולה זניחות כלומר אי אפשר לשים מינונים מספקים מכל דבר והכדור עדיין יהיה בר בליעה מבחינת גודל פיזי.

• מצד שני שימוש יתר בויטמינים לאורך זמן, בעיקר מסוג ספציפי, יכול לגרום ל”הרעלה”. ישנם ויטמינים ומינרלים שאינם מסיסים במים ולכן העודפים שלהם אינם מופרשים מהגוף אלא מצטברים באיברים שונים (כליות, כבד) וגורמים לפתולוגיות שונות.

• אין תחליף לפרי, ירק או בשר. ברגע שויטמין בא במגע עם האוויר הוא מתחמצן ומאבד את החיוניות שלו. לפירות וירקות יש מעטפת טבעית השומרת על המרכיבים הפנימיים, ברגע שאנו נוגסים בפרי או בשר, המרכיבים מיד עוברים למערכת העיכול ואין מגע רב עם האוויר.




• ויטמינים “ממרכיבים טבעיים”, האם חשבתם איזו כמות ענקית של גידולים כאלה צריך על מנת להפיק קפסולה אחת? זה כלל לא רווחי. אך

• בכל זאת ניתן לראות שהחברות המייצרות ויטמינים משגשגות מאד. האם חשתם בהבדל בין ויטמין “רגיל” ל”טבעי”?

• לגוף יכולת מאד ספציפית בספיגת כל ויטמין ומינרל, הן מבחינת כמות והן מבחינת איזור במעיים. הכמות המומלצת ליום יכולה להיות טובה לאדם X וגדולה מידי עבור אדם Y. אין התייחסות אינדיבידואלית לצרכים וליכולת הספיגה של כל אדם ואדם.

• ויטמינים אינם פותרים בעיית ספיגה. אנשים בעלי חסרים ובעיית ספיגה, זקוקים לטיפול אשר יאפשר להם ספיגה.

• נטילה יומיומית של ויטמינים באמת גורמת לתחושת חיוניות וחוסן? האם חשתם בעלייה ברמת הבריאות?

• נשים שלקחו אומגה 3 לאורך זמן (שמן דגים) דיווחו על עליה בלתי מוסברת במשקל…




נראה שמנינו מספיק סיבות כדי לחשוב פעמיים לפני שאנו נוטלים ויטמינים מסוגים שונים. אני לא נגד ויטמינים. אני נגד לקחת אותם באופן מכני, ההגיוני למוח האנושי, אך המזיק לגוף. זה בסדר לקחת ויטמינים במצבי דחק למשל, כאשר חולים ולא אוכלים תקופה, או כאשר חסרים יסודות קורט שאין אנו מקבלים מהמזון. לא הם שיביאו את הפתרון למצבי חולי חוזרים – נסו והווכחו.

נשארנו עם השאלה מה עושים? מהי האלטרנטיבה?

אדם לא זקוק להרבה בשביל לחיות טוב, אם רמת בריאותו טובה. מספיק לאכול מגוון במשך כל השבוע ואין צורך בויטמינים על בסיס יומיומי. הויטמינים הם רעיון שיווקי נהדר, למכור בריאות בכדור. הבריאות, היא החיסון הטוב ביותר. אנשים בריאים יכולים להדוף מעליהם גורמי חולי בקלות וביעילות. המדד לבריאות היא החוסן הגופני והנפשי.




כבר ראינו שנטילת ויטמינים קבועה אינה ערובה לבריאות טובה. חולי נובע מחולשה גופנית וגם נפשית (שרע לנו אנו חשופים יותר לחולי). ההומיאופתיה מחזקת את הגוף ומערכת החיסון, מעלה את רמת הבריאות ולכן ישנה תחושת חיוניות גדולה. האדם חופשי בגופו ומחשבותיו באופן כזה שיחסיו עם עצמו ועם הסובב טובים, הוא יכול לנצל את הפוטנציאל הגלום בו ולהגיע להגשמה עצמית בכל תחום שיחפוץ.הטיפול הוא יסודי ומעמיק ומתאים לכל בעיה או מכאוב. האבחון והטיפול ניתנים באופן אישי ומיוחד לכל אדם ובכל מצב. במקרים רבים חשוב וחיוני השילוב בין הרפואה הקונוונציונאלית וההומיאופתיה וישנם מקרים רבים בהם ניתן לחסוך מהחולה את הטיפול התרופתי הרגיל.


צפיות 433 גולשים
דרגו את הפוסט