עושים כושר ומרזים

עושים כושר ומרזיםכולם מסכימים שיש קשר בין פעילות גופנית והרזיה וכולם יודעים שבזמן פעילות גופנית הגוף “שורף” יותר קלוריות, אך זוהי רק אחת הדרכים שבהן פעילות גופנית מסייעת בהרזיה ומניעת השמנה.
פעילות גופנית סדירה גורמת למספר שינויים פיזיולוגיים הגורמים לעלייה בהוצאת האנרגיה היומית של הגוף לאורך כל היום ולא רק בשעות הפעילות.




פעילות גופנית משפיעה על מסת השריר. רקמת השריר שורפת כמות קלוריות גבוהה ולכן גוף בעל מסת שריר גבוהה שורף יותר קלוריות מגוף בעל מסת שריר מדולדלת.
פעילות גופנית סדירה מגבירה את הפרשת ההורמונים המווסתים את הוצאת האנרגיה של הגוף (כמו אדרנלין), ועל-ידי כך – מגבירה את שריפת הקלוריות היומית.

על הקשר בין פעילות גופנית והרזיה

אחד המיתוסים הנפוצים הקשורים לפעילות גופנית ודיאטה הינו “תחושת רעב לאחר פעילות”. נכון שפעילות גופנית משפיעה על התיאבון, אך היא דווקא מדכאת אותו. פעילות גופנית מעלה את חום הגוף, דבר המפחית את תחושת הרעב (למעט שחיה או פעילות בתנאי קור קיצוניים). לכן זכרו, פעילות גופנית הינה כלי זמין ויעיל בויסות המשקל ומסת השומן, ובעזרתה ניתן להשפיע על “הגורל האכזר” של הנטייה להשמנה.

השילוב היעיל של תזונה נכונה ופעילות גופנית

כדי שההרזיה תצליח והתוצאות יראו וגם ישמרו לאורך זמן, חשוב לשלב בין פעילות גופנית לתזונה נכונה המתאימה לכם ולסוג הפעילות שאתם מבצעים. בראש ובראשונה פעילות גופנית תעזור לכם לצמצם את שכבת השומן רק כאשר כמות הקלוריות שגופכם ישרוף – תעלה על כמות הקלוריות שגופכם מקבל כלומר,יש להפחית את צריכת הקלוריות היומית כדי להגיע למאזן קלוריות שלילי.




אנשים רבים המנסים לקבל תוצאות מהירות המפחיתים את כמות האוכל בצורה קיצונית על-ידי דיאטות “כאסח” למיניהן, גורמים לגוף להתנגד לירידה במשקל על-ידי התייעלות כלומר, הגוף משתמש בפחות קלוריות להוצאות השוטפות שלו. בנוסף, הגוף מפרק שרירים ובמצב זה ההרזיה המיוחלת תיעצר.
זכרו, הירידה המהירה במשקל בתחילת דיאטות “כאסח” נובעת מאיבוד מסת שריר ונוזלים ולא משריפת שומנים, וזו אחת הסיבה העיקרית לעלייה המהירה במשקל בסיום הדיאטה למשקל גבוה יותר מהמשקל ההתחלתי.

דיאטה ופעילות גופנית

חשוב לשלב הפעילות גופנית עם דיאטה מאוזנת שמצד אחד תגרום לחסכון בקלוריות ומצד שני תהיה מבוקרת ותספק לגוף את צרכיו.
ישנה חשיבות מרבית לתוכנית דיאטה שתותאם באופן אישי למתאמן. כל דיאטה שאינה מתאימה לסדר היום ולהעדפות האוכל שלנו – גורמת לסבל וסופה להישבר. בסופו של דבר שבירה זו תוביל לייאוש ולזלילה בלתי מבוקרת. כמו-כן, יש להתאים את הרכב וזמני הארוחות בהתאם לפעילות הגופנית, ואת זמני הפעילות הגופנית לזמני הרעב ולפעילות ביתר שעות היום כדי לנצל את השפעתה על השימוש באנרגיה.
אימון נעים והרזיה קלה!


צפיות 477 גולשים
דרגו את הפוסט