ספורט ותזונה נבונה לגיל המעבר

ספורט ותזונה נבונה לגיל המעברמעט לפני גיל המעבר ובמהלכו מתחוללים בגוף האישה שינויים הורמונאליים. ישנה האטה בקצב חילוף החומרים וכאשר רמות האסטרוגן יורדות התיאבון גובר. גופנו הופך יעיל יותר בהעברת האנרגיה לתוך התאים ובאחסונם בצורת שומן (זהו תהליך אבולוציוני שהמטרה שלו הייתה לאפשר לנו לשרוד גם עם כמות קטנה יותר של מזון) ההאטה במטבוליזם היום אינה מתקבלת בברכה והעלייה במשקל גוררת אחריה בעיות בריאותיות נוספות.

אחרי גיל מסוים חלק מתחילות להשמין ללא סיבה

חלק מהנשים מתחילות לגלות שהן משמינות גם אם אינן משנות או אוכלות יותר מאשר קודם. אזור המותניים מתעבה ואם ברצוננו לעבור את גיל המעבר ללא כמה קילוגרמים עודפים יהיה עלינו לשנות את הרגלי האכילה שלנו ולעבור לתזונה נבונה.




כל הנשים חייבות בתקופת גיל המעבר להקפיד על תוכנית תזונה, תוספי מזון וכן פעילות גופנית מתונה שמטרתה לווסת את רמות יתר האינסולין שגורמות לתנגודת אינסולין.
בריאות תקינה, תלויה ביכולתנו לייצר כמות מדויקת של אינסולין (הורמון המופרש ע”י הלבלב) כדי להבטיח רמות סוכר אופטימאליות בדם ומטבוליזם שפועל כראוי. צריכת פחמימות מזוקקות בעלות *מדד גליקמי גבוה גורמת לפרץ מיידי של סוכר בדם. בעקבות זאת הלבלב מפריש כמויות אינסולין גבוהות כדי לאפשר לסוכר להיכנס לתאים. במשך הזמן כאשר רמות הסוכר בדם ממשיכות להיות גבוהות, קולטני האינסולין מאבדים את יכולתם, רגישותם ויעילותם פוחתת.

מה עושים נגד הסכרת בגיל המעבר

במקרים קיצוניים נסבול מסכרת מסוג 2. בשומן הגוף יש שפע של קולטני אינסולין, ככל שאנחנו משמינים יותר, כך אנחנו זקוקים לכמויות גדולות יותר של אינסולין כדי להכניס את הסוכר לתאים.




בעזרת תזונה נבונה אפשר להכחיד את התופעה. מזונות עמילניים עתירי סוכר וכן מזונות מזוקקים ומעובדים הופכים בתהליך המטבולי לסוכר וגורמים לפרץ אינסולין בדם.

*מדד גליקמי הוא מדד הקצב והמידה שבהם מזון מסויים גורם לעלייה ברמת הסוכר בדם.

פורסם ע”י: יוליה ק.


צפיות 76 גולשים
דרגו את הפוסט