פעילויות ספורט לעובדים

ימי כיף ופעילויות גיבוש בחברות נהיה הכרח במציאות הקיימת בישראל. ניתן לראות לפי מחקרים רבים שעובד שמרגיש שמעריכים אותו, יתרום הרבה יותר. אם בעבר היה נהוג לחשוב שהשכר זה הגורם המניע את העובד, הרי שהיום ניתן לראות שהערכה והפינוק שהעובד מקבל שווים לא פחות ומראים על מאמץ גדול יותר ובעל ערך רב יותר עבורו. בעבר אנשים רבים הרימו גבה והיו סקפטים לגבי הפקת פעילויות גיבוש לעובדים. טענתם הייתה שהוצאה של העובדים מחוץ לכותלי המשרד יגרום להפסדים כלכליים של החברה בין אם זה הפסקת פעילות החברה ובין אם אלו הוצאות משרד.




כיום, ניתן לראות שהחשיבה המיושנת הזו איננה רלוונטית אצל רוב החברות. חברות רבות מוציאות את העובדים גם פעמיים בשנה מחוץ למשרד. ההנאה שהעובד מקבל יוצרת תחושה של שייכות והערכה, הגורמים לו לעבוד טוב יותר. יתרון נוסף של פעילויות הגיבוש לחברה זו עצם היציאה החוצה ואי העמידה ביעדים והמשימות. כאשר עובד בלחץ תמידי, התפוקה שלו יורדת מה שגורם גם להפסדים בחברה. בנוסף חשוב להבין שיום הכיף יוצר גיבוש בין העובדים וגיבוש בין המנהלים. ניתן לראות עוד צדדים אחד של השני ושלבור את ה”דיסטנס” אשר נוצר בסביבת העבודה. יום הכיף גם משמש את מנהליה של החברה על ידי כך שהוא מאפשר להם להשיג מספר מטרות חשובות: גיבוש, הערכת החברה והערכת הדינאמיקה של כל עובד ועובד על ידי התבוננות מבחוץ.

תחושת גיבוש וחברות בין העובדים ובין המנהלים מחוץ לכותלי המשרד יגרור אחריו גם שיתוף פעולה בתוך תחומי המשרד. כאשר נסתכל על ערך זה כפי שניתן לראות בכל המחקרים האחרונים נראה שהוא גדול בהרבה מהכסף אותו משקיעה החברה בימי הכיף.

איזו פעילות גיבוש נבחר לעובדים?

כאשר אנחנו חושבים על סוגי פעילויות הגיבוש אותן אנחנו רוצים לבחור, צריך להסתכל על מספר פרמטרים:

1. תקציב חשוב מאוד כאשר מארגנים את יום הכיף לעובדים לבדוק מה התקציב העומד ברשותינו שמה לא נוכל לעמוד בהבטחות לעובדים ונגרום להפסדים לחברה.



2. סוג הפעילות. כאשר בוחרים פעילויות גיבוש לעובדים חשוב לעשות סקר מקיף ולבדוק מה הם אוהבים יותר. חשוב שהפעילות תהיה מותאמת לגיל ולרצונות העובדים אחרת היא תנחל כישלון. במידה וההבדלים בין העובדים הינם גדולים משמעותית ניתן לחלקם לשתי פעילויות. חלקם ירצו בטן גב, חלקם ירצו להתפנק בספא, חלקם ירצו לעשות פעילות ספורטיבית וחלקם סתם לעשות קניות. שאלון שנעשה לעובדים יוכל לעזור לנו בגיבוש רעיון.

3. כמות העובדים. בבחירת הפעילות חשוב שנשים לב שהפעילות אות אנו בוחרים מתאימה למספר האנשים אשר יוצאים אליה. פעילות טובה הינה פעילות בה כל העובדים יהיו מרוצים. במידה ונתכנן פעילות מסוימת וכמות העובדים אשר יצאו אליה תהיה גדולה מדי או להפך ייצור מרמור מצד העובדים על כך הפעילות לא תצליח.

4. מיקום. בבחירת הפעילות נבדוק טוב את המיקום אשר מוצא לנו. מיקום טוב הינו הכרחי ויכול להוות בעיתיות במידה ולא טוב מספיק. בבחירת המיקום חשוב לשים לב למזג האוויר (בחורף לדוגמא נבחר במקומות מקורים), לגודל המקום- חברה גדולה רצוי מקום גדול שלא תיווצר צפיפות ולחלופין חברה קטנה רצוי לבחור מקום קטן על מנת שלא נבזבז יותר מדי כסף על מקום גדול ונרגיש לא קשורים למקום.



5. חידוש. חשוב לנסות לצאת המקופסא ולעשות פעילות אשר תגרום לעובד להרגיש מיוחד ושחשבו עליו. הפעילויות הבנאליות שהיינו עושים בעבר יגרמו לכך שהעובד יזלזל בחברה וסתם יגזול את זמנם היקר של כולם.

פעילויות גיבוש לעובדים הינו ללא ספק צ’ופר שיעשה טוב גם לעובד וגם לחברה. על מנת שיום הכיף באמת יהיה כיף וכולנו נחזור מרוצים הביתה חשוב להיערך בהתאם ליום הכיף, לקחת צוות מקצועי בעל נסיון בפעילות אותה אנחנו רוצים לארגן לבדוק טוב את התקציב העומד לרשותינו, שהפעילות שאנחנו בוחרים מתאימה לעובדים שלנו, שכמות העובדים אשר יוצאים לפעילות תהיה מתאימה לסוג הפעילות, שהמקום יהיה מדויק ומתאים, ולסיום לנסות ליצור משהו חדש וחווייתי שמתאים לכולם, ויגרום לעובדים לדבר על זה עוד הרבה אחרי, מה שיתן נופך אחר לפעילות לא רק בזמן אשר עושים אותה.


צפיות 570 גולשים