דיאטת לחם

דיאטת לחםשירים את ידו מי שלא אוהב לחם! לחם מהווה מרכיב מאוד חשוב בתפריטו של הישראלי הממוצע כולם אוכלים לחם לחם בכל ארוחה הישראלי אוכל לחם בכל ארוחה. הבעיה הקשה ביותר אצל אנשים שמנסים לרדת במשקל ואשר מנסים לבצע דיאטה, זה הדרישה להוציא את לחם מן תפריט. ויתור על אכילת לחם זה ויתור שמרבית האנשים חושבים שזה הדבר הכי קשה! האם הוויתור על הלחם בדיאטה הוא ויתור חיוני?
מפתחת דיאטת הלחם היא אולגה רז, דיאטנית המשמשת בתפקיד בכיר בבית חולים איכלוב. השיטה של אולגה רז הייתה לחידוש בצורת המחשבה בעולם הדיאטה.
תפריטי דיאטות רבות ושונות מעלימות כמעט לחלוטין את מרכיב הלחם בתפריט הדיאטה שלהן. עד להמצאת דיאטת הלחם של אולגה רז כמעט כל הדיאטות התייחסו ללחם כאל מכשול בדיאטה! אולגה רז פתרה את הקושי לאנשים שחשבו שדיאטה חייבים לבצע ללא לחם.

למה דיאטת לחם עובדת?

צריכת לחם גורמת לעליה ברמת הסרוטונין במוח. הסרוטונין הוא נוירוטרנסמיטר או בעברית מוליך עצבי המופרש במוח גורם לתחושת רוגע כאשר בגוף מצויות רמות נמוכות של הנוירוטרנסמיטר סרוטונין עלולות לגרום לירידה במצב רוח, תחושת דיכאון, תחושות עייפות והגברת תחושת הצורך במזון, ברמות נמוכות של הנוירוטרנסמיטר סרוטונין מתגברת הכמיהה למתוק.




ההשפעה החזקה שיש לסרוטונין על מוחנו הביאה לכך שהדיאטנית אולגה רז רתמה את ההשפעה החזקה של המוליך העצבי סרוטונין ככלי לירידה במשקל באמצעות אכילת לחם להגברת רמת הסרוטונין במוח.
מלבד לחם גם מזון ממותק עשויה להביא לעליה ברמות המוליך העצבי סרוטונין במוח, אולם אך מזון ממותק יגרום לעליה חדה מידי ברמות המוליך העצבי סרוטונין שעלולה לגרום להתמכרות ולהגברת הצורך במנה נוספת של פחמימות בכדי ליצור עליה נוספת ברמת המוליך העצבי סרוטונין.

דוגמא לתפריט דיאטת לחם

אכילה של מזונות המכילים פחמימות מורכבות שהאינדקס הגליקמי שלהם מאוד נמוך, בכדי לגרום לעליה הדרגתית ומתונה ברמות המוליך העצבי סרוטונין במוח. הארוחות צריכות להתבצע בתדירות תכופה של 3-4 שעות בכדי לעכב את ירידת רמת המוליך העצבי סרוטונין במוח.
אין להחמיץ ארוחות!
העיקרון שמאחורי אכילה בתדירות מרובה הוא שאכילה בתדירות גבוהה עשויה לגרום ל”בזבוז” אנרגטי בעת עיכול המזון.
חשוב לשתות הרבה מים!
רצוי להימנע ממזונות בעלי תכולת סוכר גבוהה.




יש להגביל את צריכת השומן ולכן יש לצרוך מוצרי חלב עד 5% שומן.
יש לבצע פעילות גופנית.
אל תוותרו על שנת לילה טובה.
שלבי דיאטת אולגה רז

שלבי דיאטת הלחם

שלב ראשון אורך כשבוע עד שבועיים.
בשלב 1 אפשר לאכול בין 8-12כ-8 עד 12 פרוסות מלחם קל ביום.
אתם יכולים למרוח כל ממרח שרוצים וזאת בתנאי אחד שיהיה בשכבה לא עבה.
אתם יכולים לאכול ירקות כמה שאתם רוצים.
פירות מכילים הרבה סוכר ולכן יש לאכול פרי אחד ביום.
ניתן לאכול יוגורט אחד או 1 מעדן דיאטטי ביום.




בדיאטת לחם אוכלים 3-4 פעמים בשבוע דגים או בשר רזה או פירות ים.
אפשר ורצוי לאכול 3-4 פעמים בשבוע ביצה.
זיכרו! חשוב מאוד לחלק את מנות המזון לכל 3-4 שעות ביום וצריך לאכול גם בשעות הלילה.
בשלב 2 של דיאטת אולגה רז אתם תצטרכו להחליף את הסנדוויצ’ים במקורות שונים של פחמימות כדוגמת קטניות אורז ועוד וממשיכים כך לתקופת חיים.

דוגמא לתפריט דיאטת אולגה רז

ארוחה 1 : כריך משתי פרוסות לחם קל עם קוטג’ 5% ופרוסות עגבנייה.
ארוחה 2 : כריך המורכב מ-2 לחם קל עם שכבה דקה של אבוקדו וסלט עלים.
ארוחה שלישית : מרק ירקות ו-2 פרוסות לחם קל.
הארוחה הרביעית במהלך היום : כריך המורכב מ-2 לחם קל בליווי פרוסת פסטרמה, ניתן למרוח חרדל ולהוסיף עלי חסה, ופרוסות עגבנייה.
ארוחה חמישית : יוגורט טבעי לא ממותק עם פרי (חצי מנה).
הארוחה השישית במהלך היום : כריך המורכב מ-2 לחם קל עם פרוסת גבינה צהובה 5%.


צפיות 2,647 גולשים
Rate this post



Rate this post