הידרותרפיה

הידרותרפיה הידרותרפיה היא פעילות גופנית במים והיא מרוממת את מצב הרוח, יוצרת חילוף חומרים נכון יותר, וגורמת לנו להרגיש אנרגטיים, חיוניים וגם… שמחים יותר. הידרותרפיה היא מילה שהשאלנו מיוונית, ופירושה ריפוי במים (הידרו=מים; תרפיה=ריפוי).
בוודאי שמעתם לא אחת את המונחים: הידרותרפיה, התעמלות אירובית במים, אקווה-ג’וגינג, ודומיהם. לכולם מכנה משותף: התעמלות במים.

התעמלות במים טוב בכל גיל

בגיל שבו השרירים שלנו כבר אינם גמישים כמו פעם, וגם העצמות קצת חורקות – התעמלות במים עשויה לפתור בעיות רבות ולשמור אותנו בכושר גופני, בלי הכרח לבצע פעילות אירובית מאומצת מחוץ למים.
מצבי ההתנגדות במים יוצרים בעבור גופנו סביבה מוגנת, סביבה שהיא חשובה עד מאוד בגיל השלישי. בהתעמלות במים, לעומת התעמלות בחוץ, אנחנו קלים הרבה יותר, כי כידוע המים מפחיתים את משקלו הסגולי של הגוף.




הידרותרפיה מקלה את העומס על המפרקים ומאפשרת לנו לפעול טוב יותר, בטווחי תנועה גדולים הרבה יותר, ולעשות פעילויות שאנחנו מתקשים לעשות מחוץ למים, כמו קפיצות וריצה.
הידרותרפיה מאפשרת לנו גם בגיל 70 או 80, כשכבר קשה לנו יותר מבעבר להפעיל את גופנו בפעילויות ספורטיביות, להיות שוב גמישים ודינמיים.היציבה דורשת מאיתנו תיאום טונוס שרירים, קשב, מבט ונשימה מוסדרת. המים תומכים בנו ומאפשרים לנו לנוע בביטחון.

היתרונות של הידרותרפיה

השהייה במים, אף ללא שום פעילות, משפרת את פעילות הלב ואת “החזרה הוורידית” – כאשר אנו עומדים במים,הלחץ ההידרו-סטטי העוטף את גופנו משמש לנו כגרב אלסטי, הלוחץ על הוורידים ומסייע בהחזרת הדם ללב.
הלחץ שמופעל על בית החזה דורש מאיתנו מאמץ נשימתי, וזהו אימון נפלא לשרירי בית החזה ולשרירים הבין-צלעיים. בעבודה במים אנחנו יכולים לייצר מצבים שונים של התנגדות, המומלצים מכמה סיבות:
• הידרותרפיה זה מדיום מוגן, ללא שברים והחלקות, וכל אחד יכול לקבוע לעצמו את דרגות העומס.
• על ידי שיפור טווח התנועה אנו משפרים את איכות החיים שלנו.




• פעולות יום יומיות הדורשות מאיתנו מאמץ תנועתי, כגון קשירת שרוכי הנעליים, לבישת חולצה ללא כפתורים, ומעבר מישיבה לעמידה (שינוי מנחים), נעשות קלות יותר ודורשות מאתנו פחות מאמץ.
• הידרותרפיה נותנת חוויה חיובית ותחושת שייכות הביקור בבריכה נעשה למפגש חברתי ופותח בפנינו מקום חדש ליצירת קשרים.
• תחושת החוויה המשותפת, החיוך והמשחק יוצרים יחד מקום של שייכות והרגשה חיובית.
אין זה סוד שפעילות גופנית היא גם “תרופה” נפלאה לדיכאון ולהרגשה של חוסר אנרגיה וחיוניות. היא משפרת את מצב הרוח, יוצרת חילוף חומרים נכון יותר, ומעלה חיוך על פנינו. לאחר פעילות של הידרותרפיה אנו מרגישים קלות בתנועה, אוריינטציה טובה יותר, עירנות לסביבה ואף תאבון בריא!


צפיות 368 גולשים
דרגו את הפוסט