עושים כושר

מאין הגיעו הקילוגרמים העודפים הללו?

מאין הגיעו הקילוגרמים העודפים הללו?במשך זמן רב נהוג היה לחשוב שאם אנשים מסוימים שמנים מדי, הרי זה מפני שאכלו יותר מדי או התעמלו פחות מדי. לאחר מחקרים רבים התברר שזה לא מדויק ועודף המשקל נובע בעיקר מהעובדה שמנגנונים מסוימים בחילוף החומרים הופעלו על ידי אכילת המזונות הלא נכונים. יותר ויותר חוקרים ואנשי מדע סבורים היום כי לכל אדם יש מזונות המתאימים לו יותר מאשר אחרים. איכות המזון ולא כמותו היא הגורמת לעלייה במשקל ואנשים משמינים לא מפני שהם אוכלים יותר מדי אלא משום שהרגלי האכילה שלהם אינם נכונים להם ולמטבוליזם שלהם.

יש לדבוק בתזונה נבונה המותאמת למאומן באופן אישי

עפ”י השיטה אין לספור קלוריות ואין להישאר רעבים. לא דין קלוריה שמקורה במזון מסוים לקלוריה שמקורה במזון אחר. יש קשר לכמות הסיבים במזון, לכמות השומן ומקורו, לאיך הוכן המזון ולמתי הוא נאכל.




לא קל לרזות והרבה יותר קשה מכך לאחר שהושגה המטרה להתמיד בה. גורמים רבים חוברים יחד בתהליך ההרזיה. השיטה על פיה אני עובדת הינה שיטה מדעית, בריאה ניתנת למימוש ומביאה לתוצאות. הכיוון של השיטה הוא אכילת מאכלים התורמים לבריאותנו וגריעת מאכלים המזיקים לנו. בשיטה לא סופרים קלוריות ולא רעבים.

בעולם המודרני רוב האנשים שלא עושים ספורט משמינים

בעולם שלנו היום עם שפע וזמינות המזון, הפרסום וכן מודל הדוגמן/ית אנחנו מבולבלים. מבולבלים מאוד. אם אוכל כמו הדוגמן/ית היפה והחטוב/ה מהפרסומת האם איראה כמוה? אבל אם אוכל את מה שמפרסמים הרי זה יכניס אותי למעגל רע של השמנה, תחושות קשות של רגשי אשם וחרטה.




הרצון שהירידה במשקל תעשה באופן מיידי גורמת לנו להתפתות לעשיית דיאטות בזק קיצוניות ואחרי זמן להישבר לחזור ולאכול עפ”י ההרגלים הישנים ואז למרבה הצער להעלות את כל המשקל שהורדנו בחזרה בתוספת כמה “חברים” לא קרואים.
הכיוון שלי הוא בריאות. אנחנו רוצים להרגיש טוב. מהי בריאות מיטבית? את השאלה הזו נברר יחד. השאיפה היא לחוות שמחת חיים, אנרגיה מתפרצת, שינה טובה ורצון לפעול ולעשות דברים. זאת לעומת עייפות, דיכאון חלקי, חוסר רצון לפעול, אפאטיות, יצר הרס עצמי ובעיות בריאותיות שמתלוות לאכילה לא נכונה ולהשמנה.

פורסם ע”י: יוליה ק.


צפיות 2,129 גולשים
Rate this post


Rate this post
Exit mobile version