עושים כושר

ספורט בשילוב תזונה נכונה

ספורט בשילוב תזונה נכונהרבים וטובים אמרו כבר כי נפש בריאה בגוף בריא, ולראיה, דורות על גבי דורות אנו עדים להתפתחות תחומי ספורט, אתלטיקה וכושר גופני שנועדו לחזק את הגוף ולשפר את הבריאות הפיזית והמנטאלית. הרצון להיראות טוב, להרגיש מצוין ולהימנע ממחלות ומחולשות גופניות הביא להתפתחות תחום הכושר הגופני והספורט, כדוגמא להתפתחות כזו ניתן להביא את דוגמת הפוליס היוונית ספרטה, ממנה הושאל הביטוי חינוך ספרטני, הדוגל בחינוך גופני קיצוני ורדיקלי שנועד לשפר את האדם ככלל ואת יכולותיו הפיזיות כביטוי לגדלותו הרוחנית וליכולותיו לתפקד כאזרח מועיל ויעיל.




נכון, היום העיסוק בספורט ובשמירה על כושר גופני, עבור רוב בני האדם, אינו כרוך בענייני חיים ומוות או בשאלת מקום האזרח במדינתו ומעמדו החברתי, אך עדיין אי אפשר להמעיט בחשיבותו של הספורט ואורח החיים הספורטיבי בכל הנוגע להתנהלות הנכונה והנבונה של ההתפתחות האנושית. כחלק מתהליכי ההתפתחות הללו, נבדקו ונחקרו פרמטרים רבים נוספים של חיינו האנושיים והשפעתם על איכות החיים ועל אורכם. כל המחקרים, העובדות והמסקנות הובילו לתוצאה חד משמעית כי לתזונה שאנו צורכים יש קשר חד וברור לאורח החיים שלנו ולאיכותם.

שילוב נכון של תזונה וספורט מביא תוצאות

שילוב של תזונה וספורט מביא למצב גופני נאות המתאים לפעילות גופנית מסודרת, ולהסרת החשש מפני פציעה או יצירת מגבלה שתקשה על חיי היומיום ועל הפעילויות הנוספות שאנו צריכים לבצע. משקל עודף ואפילו מצב של משקל נמוך מדי ורזון קיצוני, עלולים להביא לחולשה של הגוף ולסכנת פציעה ופגיעה גופנית משמעותית בהסתברות גבוהה יותר כאשר נכנסים לשגרת אימונים עצמאית, ללא גורם מפקח או מבקר ולכן חשוב להקפיד, לפני כל תחילת פעילות גופנית וספורטיבית, להיוועץ עם רופא משפחה או עם דיאטנית ולבדוק האם הגוף שלנו נמצא במצב אידיאלי לעלייה בדרגת הקושי או שעלינו לבצע מספר פעולות מקדימות לפני תחילת הפעילות, הכנות הכוללות למשל דיאטה מסודרת, השלת עודפי שומן מגבילים, חיזוק פרמטרים מסוימים בשרירים וכיוצא באלו.




תזונה וספורט הם נבחרת החלומות של החיים הבריאים, האיכותיים והמספקים. אלו שסבורים כי האימונים וההקפדה על כושר גופני ועל פעילות גופנית מאפשרים להם לאכול כאוות נפשם ולהמשיך לאכול מאכלים משמינים ולא בריאים, יגלו מהר מאוד כי מדובר בטעות קרדינאלית, שלא רק יכולה להסב להם נזק מנטאלי ופקפוק ביכולתם לחזור לכושר, אלא אפילו לגרום לפגיעה פיזית משמעותית לטווח הרחוק. רק שילוב של תזונה וספורט הבנוי כסכמת פעילות אחת ומדורגת, בפיקוח מאמן כושר מוסמך, ותחת האישור הרפואי המתיר לכם לעסוק בפעילות פיזית אינטנסיבית יותר מזו שהייתם רגילים לה, יביא לתוצאות רצויות ואפילו לכאלו שלא תיארתם לעצמכם שתוכלו להגיע אליהן באיזשהו שלב בחייכם.

הגוף שלנו מגיב גם לתזונה וגם לפעילות ספורט

גופנו הוא, בסך הכל ובסופו של דבר, מכונה, ואפילו תהא זו מכונה משוכללת ומתקדמת, הוא זקוק לטיפול נכון המתאים לו, לתחזוקה קבועה ואוהבת ולהכרת מגבלות הביצועים שלו. שילוב של תזונה וספורט הוא הטיפול הראוי למכונה המכונה גוף האדם, ורק תזונה וספורט יבטיחו כי הגוף יקבל את המרכיבים אותם הוא צריך ולהם הוא זקוק בצורה שוטפת וקבועה, כך שיישאר נמרץ, חיוני ואפקטיבי לשנים ארוכות ופוריות.




שילוב של תזונה וספורט, בניגוד למה שמקובל לחשוב, בעיקר בקרב אלו שאינם בעלי עניין או עוסקים בתחום, לא עוסק בהכרח בענייני הרזיה ודיאטה, אלא נועד להכשיר את הגוף לתחום הפעילות הספורטיבית הספציפית אליו אמור המתאמן להתכוונן. לאימון מסוג הרמת משקולות, התאבקות או סומו יידרש שילוב תזונה וספורט שיעודד, בצורה מבוקרת כמובן, עלייה במסת הגוף ובמשקל, כמו שלאימון מסוג אתלטיקה או התעמלות, יידרש תפריט המבוסס על בניית מסת שריר וירידה במשקל הגוף. יהיה זה לא נכון, לא חכם ובהכרח לא אפקטיבי להתחיל בשגרת ספורט ואימונים ללא היוועצות והתאמת התזונה לסוג האימונים ולצרכים האמיתיים של המתאמן שלשמם הוא החל בכל התהליך.

רק התמדה יכולה ליצור נפש בריאה בגוף בריא

שמירה קבועה על תזונה וספורט לאורך שנים מבטיחה חיים בריאים, חוזק גופני ומנטאלי גבוה משל אלו שאינם עוסקים בפעילות גופנית, וחיוניות רבה יותר גם בגיל מבוגר וגם כאשר נופלים למשכב. הגוף שלנו זקוק למרכיבים תזונתיים ספציפיים במצב של שגרה ופעילות יומיומית, וביתר שאת, כאשר אנו מתחילים להתאמן ולחזור לכושר, גם הגוף מתחיל לדרוש מרכיבים שונים, חדשים וברמות שונות לאלו שהיה רגיל אליהם ולכן ספורט ותזונה חייבים לבוא שלובי ידיים. אין אמת אחת ועובדתית באשר לתזונה המתאימה, והיא אובייקטיבית לכל אחד ואחד, עם זאת, ישנם מספר פרמטרים אלמנטאריים העוברים כחוט השני בין כולם והם אמורים לסייע למתאמן הנמרץ לבנות את ההרכב הטוב ביותר עבורו, וכמובן, אסור לשכוח כי בכל שלב, ובכל מצב, חייבים להרבות בשתיית מים או מיץ ממותק, המקררים את הגוף ומגבירים את פעולת מחזור הדם, כך שהחיוניות והנמרצות נשארים ברמה גבוהה והגוף, שמתחמם במהלך האימון, בדיוק כמו מנוע של רכב נוסע, עדיין נשאר ברמת חום הגיונית וסבירה, כך שאין סכנת התייבשות, שהיא, כפי שברור לכולם, יכולה להגיע לרמה מסכנת חיים.
לצורך האפילוג הדרמטי של המאמר הזה, הקשור כולו לעולם הספורט והתזונה, נרצה להביא קטע מראיון שנערך עם הכדורגלן האגדי מרדונה שאמר, בסרקסטיות אופיינית, כי בגלל ההתמכרות שלו לסמים, התפתחותו ככדורגלן נעצרה, ובכך להגיד כי שגרה ספרטנית של אימוני כושר, ספורט וחיים בחדר הכושר, לא יביאו לתוצאות מצוינות מבלי להקפיד גם על תזונה מתאימה ועל שילוב מנצח של תזונה וספורט.


צפיות 2,387 גולשים
Rate this post


Rate this post
Exit mobile version