עושים כושר

פעילות גופנית לנשים בהריון

פעילות גופנית לנשים בהריוןהריון זה אומנם לא מחלה, אבל מצב של הריון הוא מצב שבו ניחן גופה של האישה ההרה במצב רגיש יותר ממצב גופני רגיל של אישה לא הרה.
לא פעם אני שומע שאלות כמו “האם כדאי להתאמן בהריון?”
אין לשאלה תשובה כללית התשובה לכך תלויה במצבה האישי של כל אישה ואישה ומשום כך כדאי מאוד שעוד לפני שאתן פוצחות באימוני כושר בשלב ההיריון, כדאי מאוד שתלכו לבדיקת כשירות לפעילות גופנית אצל הרופא המטפל שמכיר את מגבלותיכם הגופניות.
אזהרה זו חשובה במיוחד עבור נשים בתקופת ההיריון הסובלות מפתולוגיות של לחץ דם גבוה ו/או סוכרת ו/או אנמיה ו/או דימומים ו/או בעיות אחרות.




נשים אשר נמצאות בתקופת ההיריון והן בעלות מצב בריאותי תקין, יכולות להתאמן ברמה מתונה (לאחר המלצה מהרופא המטפל).
המטרה בביצוע אימון כושר עבור נשים אשר נמצאות בתקופת ההיריון זה לבצע אימוני ספורט בתדירות של כ-30 דקות ביום. עצימות אימון הספורט צריכה להיות מתונה. ( חשוב שלא להגיע לעייפות הגובלת בתשישות וחימום יתר של הגוף), כדאי לבצע את אימון הספורט במרבית ימות השבוע.

יתרונות אימון כושר בהריון

לאימון הספורט יש אפקט בריאותי חיובי על משקל העובר והאם. נטען כי לאימון הספורט יש יכולת להקל בתופעות לא רצויות במהלך מצב ההיריון כמו למשל כאבים בגב ו/או התכווצויות שרירים ו/או עצירות ו/או גזים במערכת העיכול ו/או התנפחויות ובצקות.
נשים אשר נמצאות בתקופת ההיריון שדואגות לבצע לפעילות גופנית, הן בעלות סיכון מופחת ללקות בסוכרת של ההיריון.
לפעילות גופנית יש אפקט מעורר ובנוסף, לאחר אימוני ספורט רמת האנרגיה עולה.
לפעילות גופנית יש השפעה חיובית על איכות השינה.
נטען כי התמדה בביצוע אימוני ספורט עשויה להקל ולקצר את זמן הלידה.
לפעילות גופנית במהלך מצב ההיריון יש השפעה חיובית על מהירות ההתאוששות מן הלידה ובנוסף על מהירות החזרה למשקל תקין.

אימון כושר במהלך מצב ההיריון – באיזה פעילות גופנית רצוי לבחור?

כדאי לבחור באימוני ספורט עם סיכון נמוך לפציעה. כמו למשל הליכה ו/או פעילות אירובית במים ו/או רכיבה על אופניים נייחות ו/או יוגה ו/או שחייה וכדומה




רצוי מאוד להפסיק את אימון הספורט במצבים שבהם את חשה עייפות ובנוסף, ולעולם אל תבצעי אימוני ספורט עד לירידה ניכרת בביצועים עד כדי התחממות יתר של הגוף ו/ או תשישות.
נשים בתקופת ההיריון צריכות להקפיד על צריכה נאותה של נוזלים בעת אימון הספורט! צריכה נאותה של נוזלים תסייע לכן בשמירה על חום גוף תקין.
כדאי מאוד עבור נשים בתקופת ההיריון להקפיד על לבוש נוח ואוורירי שתומך ומגן על החזה בזמן אימון הספורט.
נשים בתקופת ההיריון צריכות לקטוע את הפעילות הגופנית, במידה והן חשות נפיחות הרגשת בחילה ו/או סחרחורת ו/או קוצר נשימה ו/או שקצב הלב גבוה ו/או לא סדיר.

טיפים להתחלת אימון הספורט עבור נשים בתקופת ההיריון

נשים בתקופת ההיריון אשר לא עסקו באימוני ספורט, בתקופה שקדמה לתקופת הכניסה להיריון נדרשות להתחיל לבצע אימון כושר ברמה מתונה, כמו למשל הליכה מסביב לביתך או לקניון השכונתי.
רצוי לנשים הריוניות להגיע למועדוני כושר ולהירשם לשיעורי כושר כגון: חוג יוגה בהריון או חוג לפעילות אירובית במים או לשיעור כושר המתאים לנשים הריוניות, ורצוי מאוד לתת את האינפורמציה למדריך או למדריכה של השיעור על המצב שבו אתן נמצאות.




נשים בתקופת ההיריון אשר מעוניינות לבצע אימון כושר מבלי בלי לצאת מהבית יכולות לרכוש קלטת ייעודית של אימון כושר לנשים הריוניות ולבצע את הפעילות הגופנית בהתאם להנחיות.
רצוי, לנשים הריוניות למתוח את קבוצות השרירים השונות ואת המפרקים בעת תקופת ההיריון, רצוי לכן בכל שעה פנויה במהלך שגרת היום להקדיש זמן בכדי לעמוד ולמתוח את שרירי גופכן.

מה לא כדאי לנשים הריוניות לבצע בזמן ההיריון

רצוי מאוד לנשים הריוניות שלא להימצא במקומות חמים כגון: סאונות יבשות ורטובות ג’קוזי עם מים חמים וכדומה.
רצוי מאוד לנשים הריוניות שלא לבצע במהלך הפעילות הגופנית תרגילים שונים המבוצעים בשכיבה על הגב, לאחר השבוע ה-20 להריון.
רצוי מאוד לנשים הריוניות שלא להתאמן בענפי ספורט מגע כגון: קרטה או אומנויות לחימה אחרות ו/או משחקים פיזיים כמו כדורגל וכדומה.
רצוי מאוד לנשים הריוניות שלא להשתתף בענפי ספורט שבהם שינוי כיוון מהירים כגון: ריקוד מסחרר ו/או כדורגל ופעילויות דומות נוספות.
רצוי מאוד לנשים הריוניות שלא להשתתף בענפי ספורט בהם יש סיכון ממשי לנפילות כגון: סקי ו/או הליכה על מסלול הליכה חשמלי ו/או רכיבת סוסים ו/או החלקה על גלגיליות ו/או רכיבת אופניים בחיק הטבע ופעילויות דומות נוספות.


צפיות 2,105 גולשים
Rate this post


Rate this post
Exit mobile version