עושים כושר

עשרת הדיברות לחיים בריאים

עשרת הדיברות לחיים בריאיםמה אנו יכולים לעשות, על מנת שהמשך חיינו יעבור באופן בריא ויעיל יותר? אנו חיים בעולם דינמי והישגי, וחיים במרוץ חיים תמידי ולחוץ: עבודה, לימודים, בית, ילדים, סידורים ועוד ועוד. אך ניתן גם אחרת. לפניכם מספר עצות לחיים קלים, בריאים וטובים יותר:

1. נסו לחייך כמה שיותר! חיוך מביא עמו הרגשה טובה לא רק לעצמכם אלא גם לכל האנשים שאתם פוגשים.

2. הימנעו מצריכת קפה וממשקאות, המכילים קפאין. קפה מכיל חומרים, שגורמים לפעילות יתר במערכת הלב וכלי הדם אצל אנשים בעלי יתר לחץ דם.

3. הימנעו ממזונות עתירי שומן ומשתייה ממותקת. התזונה משפיעה על תפקוד הלב ועל אחוזי השומן בדם.




4. הקפידו להפחית את כמות המלח ממזונכם. המלח עשיר בנתרן, ומעלה את הסיכון להתפתחות יתר לחץ דם.

5. הקפידו על שלוש ארוחות עיקריות במהלך היום וכשתי ארוחות ביניים קלות ביניהן, פעולה שתביא להפחתת תחושת הרעב. במזונכם שלבו ירקות טריים ומאודים ומעט פרות (בשל כמות הסוכרים הגבוהה שבהם). ירקות מאודים שומרים על הערכים התזונתיים.

6 .הקפידו לצרוך מזון מן הצומח ובמקביל הפחיתו את צריכת אכילת הבשר האדום. אכלו דגנים מלאים, המסייעים ביצירת תחושת שובע לפרק זמן ארוך ולסיוע פעילות המעי.

7. הקפידו על פעילות גופנית סדירה בין 3-4 פעמים בשבוע. מחקרים מראים, כי אפילו פעילות של 10 דקות של ספורט ביום מאריכה את תוחלת החיים. עם הגיל יש להתאים את הפעילות האירובית, כגון: הליכה, שחייה, דיווש על אופניים וריצה קלה.




8. רצוי לאכול כשעתיים לפני אימון ארוחה, המשלבת פחמימה לשם יצירת אנרגיה זמינה באימון. לאחר האימון רצוי לאכול פחמימה+חלבון כדי לאושש את השריר, שהתפרק במהלך האימון.

9. יש לשלב אימוני כוח בדגש על חיזוק המפרקים וצפיפות העצם. העצם היא רקמה חיה, העוברת תהליכים של הרס ובניה. אצל נשים עם הפסקת המחזור והירידה בהפרשת הורמון האסטרוגן, חלה ירידה מהירה בצפיפות העצם, ורבות סובלות מאוסטיאופורוזיס.
יש לשים דגש על חיזוק שרירי הליבה (שרירי הבטן לסוגיהם, זוקפי הגו ושרירי האגן) – הם אילו שתומכים ומייצבים אותנו.

10. ככל שנקפיד יותר על אורח חיים בריא, כך נרגיש טוב יותר, נהיה בריאים יותר, וכך נוכל ליהנות מהזמן הפנוי בהנאה מרובה, ביעילות ובחיוניות.


צפיות 2,504 גולשים
Rate this post


Rate this post
Exit mobile version