עושים כושר

צמחונים & טבעונים עושים כושר

הרבה הרצאות וקמפיינים של עמותות, חברות וגופים שונים מנסים להעביר לנו מסרים שונים לגבי צמחונות וטבעוניות. יש אנשים שעד היום לא ממש מבינים מה זו כל אחת מהאידיאולוגיות האלה, למה כל אחת חשובה ובאיזה וויתורים כל אחת כרוכה.
נתחיל עם הצמחונים, שעל פי האידיאולוגיה שלהם, אכילת בשר היא רצח לכל דבר, לא משנה אם זה נעשה בצורה הומאנית או לא. לטענת הצמחונים, אין הבדל בין אכילת חיות מחמד לבין אכילת פרות, עופות, כבשים וכדומה, וכמו שלא היו אוכלים כלבים, הם גם לא מוכנים לאכול כל חיה אחרת. הטבעונים לוקחים את העניין רחוק יותר, ונמנעים אף מאכילת מוצרים שמכינים מחומרים שהחיות מפיקות, כמו חלב, גבינות, ביצים וכדומה, והם אוכלים רק את מה שמגיע מהאדמה.




הן צמחונים והן טבעונים עלולים לאבד רכיבים חשובים בגלל הוויתור על המאכלים שהם היו צורכים לפני כן, לכן הרבה מהם צריכים לצרוך ויטמינים ומינרלים שאינם כלולים בתפריט היומי שלהם או שהם פשוט לא בנו לעצמם תפריט מחושב, ולכן הם מוותרים על רכיבים חשובים מבלי שהם מודעים לכך.
טבעונים וצמחונים צריכים לצרוך מוצרי טבע שונים כדי להשיב לגוף שלהם את מה שהם לא מקבלים מהמזון שהם אוכלים, למשל אומגה 3 וסידן. באופן עקרוני, לכל אחד מהרכיבים האלו ואחרים, שבעבר הם צרכו דרך חיות או מוצרי החיות, יש תחליף בטבע. למשל, אפשר לצרוך סידן לא רק מחלב אלא גם מטופו וחיטה מלאה ואת הברזל אפשר להשיג מקטניות, כמו אפונה ושעועית.




אומנם הסגפנות הזו, כלומר ההימנעות מאכילה של בשר או מוצרים מהחיות, כמו החלב, היא ראויה לשבח, אבל מי שנוקט באחת השיטות האלה, ובפרט הטבעונים, צריכים לעשות בדיקות דם לעתים תכופות יותר, כדי לוודא שאין להם בעיות רפואיות שנגרמות עקב ירידה בצריכת הרכיבים החשובים.
אורח חיים טבעונים או צמחוני הוא לא פשוט, בגלל הוויתורים על הדברים הטעימים ובגלל המחושבות שצריך לנקוט בה כשזה מגיע לאוכל והבדיקות הרפואיות, אבל מי שלא מסוגל לאכול את חיית המחמד שלו או “לגנוב” לה את המזונות שהיא מפיקה, כנראה צריך להימנע מזה באופן מוחלט.


צפיות 2,040 גולשים
Rate this post


Rate this post
Exit mobile version