עושים כושר

יתרונות ותרומות ויטמינים ומינרלים

יתרונות ותרומות ויטמינים ומינרליםהיום לא ניתן לקבל את כל הוויטמינים והמינרלים הדרושים לנו מהמזון בלבד, במיוחד אצל אנשים העוסקים בפעילות ספורט רבה. במידה ומעוניינים להפיק את המירב מהפעילות הגופנית, יש להתאים תזונה נכונה ותוספי תזונה. תוספי התזונה הם היום חלק בלתי נפרד מתזונתו של הספורטאי המקצועי.
החלבון הוא אבן הבניין החשובה ביותר לבניית השרירים ורקמות החיבור (רצועות וגידים). החלבון בנוי מחומצות אמינו, שבהיעדרם הגוף נמצא במצב קטבולי – איבוד שריר לצורך הפקת אנרגיה (לא אידיאלי) .




לאנשים שאינם מתאמנים מומלצת צריכה של 0.8 גר’ חלבון לכל ק”ג משקל גוף. למי שמבצעים פעילות גופנית סדירה מומלצת כמות 1.5-1 גר’ חלבון לכל ק”ג משקל גוף. לדוגמא מתאמן שמבצע פעילות ממוצעת פעמיים-שלוש בשבוע ומשקלו 80 ק”ג זקוק ל 80-120 גרם חלבון ביום (לצורך המחשה בביצה יש כ-6.5 גרם חלבון, בקופסת טונה כ-30 גרם חלבון.
ספורטאים מקצועיים יכולים להגיע גם ל-2.2-2 גר’ לק”ג משקל גוף. המשמעות ברורה – ככל שעצימות ואינטנסיביות הפעילות עולה, כך גם דרישת החלבון של הגוף. השלמה חיצונית של תכשירי חלבון בצורת אבקות, שייקים, חטיפים וכדורים מומלצת לספורטאים מקצועיים ולאלו המרבים בפעילות גופנית מאומצת.




התוסף הנפוץ בקרב ספורטאים הוא אבקת חלבון מי גבינה, הנצרכת לאחר האימון. אבקה זו עשירה בחומצות אמינו, שהם אבני הבניין של החלבונים. האבקה מאפשרת ספיגה מהירה של חומצות האמינו לשרירים (בניגוד למזון שדורש יותר זמן לעיכול) וכך השרירים משקמים עצמם בצורה אופטימלית.
האבקה תורמת לפיתוח מסת השריר ומונעת דלדול שרירים, ומגבירה את קצב התאוששות השרירים.
אבקות החלבון מתאימות לספורטאי כוח וסיבולת, למפתחי גוף המעוניינים להעלות נפח שריר ולאלו המבצעים אימונים קשים ואינטנסיביים.
חשוב לזכור – החלבון הוא לא תחליף אלא תוסף !!!


צפיות 2,061 גולשים
5/5 - (1 vote)


5/5 - (1 vote)
Exit mobile version