עושים כושר

לקבל הערות המאמן בצורה מקצועית ולא אישית

לקבל הערות המאמן בצורה מקצועית ולא אישיתבכל ענפי ספורט וגם בחדש כושר או אפילו באימונים אישיים נשמעים תמיד הערות של המאמנים. אומרים על מאמן ששותק שהוא לא מאמן טוב כי או שלא אכפת לו או שפשוט הוא לא מזהה את השגיאות של המתאמן ולא מתקן אותן.
נכון שיש צורות שונות של הערות ובדרך כלל מאמן עם ניסיון ידע להעיר בצורה מתאימה כי אף פעם אין לו כוונה לפגוע בספורטאי שלו. הערה טובה יכולה להמריץ את הספורטאי, לתקן ביצועים לא טובים ובמיוחד לקדם את יכולתו של המתאמן.

לא נעלבים מכל הערה של המאמן

עם זאת יש לפעמים מתאמנים בכל הגילאים שנפגעים או נעלבים מדברים שנאמרים להם עי המאמנים או מדרכי כושר שלהם בקבוצות. בדרך כלל מעירים הערות כגון:”תתחיל לעבוד כי כך לא תתקדם”,  “תתחיל להשקיע בריצינות”, “אתה לא עובד נכון בכלל”, “זה לא קצב טוב”…וכדומה. 




מתאמנים מסוימים לוקחים את זה למקום הלא נכון ורואים בזה כאילו המאמן ניסה לפגוע בהם, נעלבים ויורדים ברמה או אפילו פורשים מפעילות.
הדרך הנכונה היא לשמוע את הערה ולבדוק את עצמך בפן המקצועי לא האישי. לדוגמה –”אתה לא משקיע מספיק”-במקום להעלב לבדוק איך אני יכול להתאמץ יותר טוב.
מתאמן טוב יודע לקחת את הערות של מאמנו, הורים, חברים ומורים ולהתייחס להערות בצורה מקצועית ולא אישית כי שאתה לוקח את הדברים אישית, אתה מתגונן נעלב ולא מתייחס להערה ובסוף האנרגיה שלך יורדת ואתה משחק פחות טוב.

חשוב לשם את האגו בצד

במקרה הנכון – אתה מקשיב מנתח שם את האגו בצד, מתייחס להערה מנסה לתקן ולהתקדם, מבין שזו הערה מקצועית ולא אישית, בסופו של דבר מתקדם ומתקן.
נכון לפעמים זה קשה לפעמים יותר נוח להאשים מישהו אחר מלהפיק לקחים ולקחת אחריות. כן אפילו יותר קל להיעלב מלעבוד קשה ולהתקדם.




לסיכום: המאמן שלא מעיר הערות בזמן האימונים הוא לא מאמן טוב. אם קיבלתם הערות זה מוכיח שהמאמן ערני לפעילות הלא נכונה שלכם, מעוניין לתקן אותכם ורוצה מאוד שתתקדמו.
תקשיבו להערות ואפילו תזמו שיחה עם המאמן על מנת למצוא דרכים לשיפור. מה שבטוח אל תסיקו מסקנה שהמאמן לא “אוהב” אותכם והוא סתם מתעלל בכם…
הוא פשוט רוצה שתתקדמו.


צפיות 2,324 גולשים
4/5 - (1 vote)


4/5 - (1 vote)
Exit mobile version