עושים כושר

מי צריך תוספי מזון

מי צריך תוספי מזוןתוספי מזון הם חלק אינטגראלי של כל ספורטאי באשר הוא. כל מי שעוסק בביצוע של פעילות גופנית מוגברת צריך להעניק לגוף שלו תוספי תזונה על מנת להשלים את החוסרים שנוצרים כתוצאה מקצב המטבוליזם המוגבר. בעידן המודרני עמוס מצרי המזון המעובדים, תוספי מזון חיוניים יותר מתמיד. רוב מוצרי המזון שאנו אוכלים לא מכילים ריכוז גבוה מספיק של אבו המזון. מכאן שיש צורך בצריכה של תוספי מזון על בסיס קבוע.




בקרב ספורטאים פעילים, הצורך באותם תוספי מזון גדול אף יותר שכן הם זקוקים לאבות המזון לצורך בניית השרירים ותחזוקתם. תוספי מזון הם גורם מאזן שמבטיח לגוף שמירה על איזון פיזיולוגי שחיוני מאוד לתפקודו התקין. המבחר הרחב של תוספי המזון שיש בכל חנות בריאות מחייב להתייעץ עם גורמים מקצועיים בטרם רוכשים ומשתמשים בהם. לצערנו, לא מעט ספורטאים בעבר עשו שימו לא מבוקר בתוספי המזון וגרמו לעצמם נזקים בלתי הפיכים. עם כל הפיתוי שבדבר, אין לנטול תוספים כלשהם ללא פיקוח מקצועי של גורמים מוסמכים.

תוספי מזון רק באישור הרופא והתזונאי

על מנת להתחיל לצרוך תוספי מזון יש צורך בייעוץ מקצועי. ראשית, לפני שבכלל פונים לכיוון של תוספי תזונה, יש לעבור אצל הרופא המשפחתי. לאחר שהרופא נותן את ברכת הדרך מבחינה רפואית, יש לפנות לתזונאי שירכיב לנו דיאטה מסודרת שכוללת פירוט של איזה תוספי מזון לקחת ובאיזה מינון. חנויות הבריאות עמוסות במגוון של תוספי מזון.




רק באמצעות התזונאי או מדריך הכושר המוסמכים והמקצועיים ניתן לדעת איזה תוספי תזונה מתאימים לנו באופן אישי. ההתאמה של תוסף המזון לגוף הוא החלק החשוב ביותר. ככל שההתאמה תהיה מקצועית יותר , כך התועלת של התוסף לגוף תהיה גדולה ויעילה יותר. חשוב לזכור כי נטילת התוספים איננה פעילות ממוקדת וייחודית אל חלק מכלול שלם של שינויים בהרגלי הצריכה של המזון בכלל.

צריכת תוספי תזונה

לרובנו אין מושג לגבי הסוג או הייעוד של חלק לא מבוטל מכל אותם תוספי תזונה שנמציאם בשווקים. על מנת להבטיח הפקה מרבית מהנטילה של תוספי מזון, יש להיעזר בייעוץ מקצועי.
בכל מקרה, אין לנטול תוספי מזון ללא בקרה והכוונה. כל מי שצורך תוספי מזון על דעת עצמו מסכן וחושף את עצמו לסכנות בריאותיות שונות. על מנת להבטיח ייעול ושיפור במצב הגופני באמצעות צריכת תוספי מזון יש להקפיד לבחור אותם אך ורק בליווי מקצועי. הליווי המקצועי הוא גם תו התקן ותעודת האחריות שלכם.


צפיות 2,410 גולשים
Rate this post


Rate this post
Exit mobile version